Wednesday, June 19, 2013

Karanlıkta yanan klavye ışıklandırması yapımı

Bende yapıp anlatmak istedim. Fakat resimler telefondan bilgisayara attıktan sonra yanlışıkla silindi. Geri getirmek için programlar denesemde olmadı. Ben size yaptığım şeyin çalışma videosunu devresini verip birazda anlatıcağım. Anlamadığınız yerleri sorarsanız yorumalarda cevaplayabilirim.

Malzemeler:
LDR
BC547 yada 546
100 ohm
Kablo
Devre şeması:

Devreyi internette bulamadığım için kaynak yazamıyorum. Bu kağıt senelerdir vardı bende. Tarayıcıdan geçirdim.

Karanlikta yanan klavye isiklandirmasi : www.KendinYapSitesi.com

Devre budur. BC 547 İSE DÜZDEN BAKILMIŞTIR YANİ ŞEMADA BAKTIĞIMIZDA TRANSİSTÖRÜN YUVARLAK ŞİŞİK YERİ ARKADA KALIYOR. DÜZ ZEMİNİNE BAKIYORUZ.
Direnç takılan lede göre değiştirilebilir. Yada güç kaynağı arttırılabilir. Ben 100 ohm direnç kullandım. 4 tane beyaz paralel parak led taktım. Güç kaynağı olarakta 7v500mA adaptör kullandım. Bunun yerine 9v pilde rahatlıkla kullanılabilir.

No comments:

Post a Comment